Міжвідомча комісія з НПВ

Віце-прем’єр-міністр України В’ячеслав Кириленко провів засідання Міжвідомчої комісії з питань національно-патріотичного виховання, присвячене практиці впровадження національно-патріотичного виховання дітей та молоді в системі освіти. Захід відбувся у Національному музеї історії України в Києві.

Віце-прем’єр-міністр України В’ячеслав Кириленко провів засідання Міжвідомчої комісії з питань національно-патріотичного виховання, присвячене практиці впровадження національно-патріотичного виховання дітей та молоді в системі освіти. Захід відбувся у Національному музеї історії України в Києві.
Зі станом впровадження національно-патріотичного виховання в системі освіти ознайомили Міністр освіти і науки України Лілія Гриневич та представники Міністерства молоді та спорту.
В цей день за поданнями Віце-прем’єр-міністра В’ячеслава Кириленка і Міністра освіти і науки Лілії Гриневич Уряд ухвалив нове положення про військово-патріотичну гру «Джура», яке передбачає належну міжвідомчу взаємодію, що дасть можливість зробити гру цікавішою для дітей, мінімізувати формальний підхід.
Як відомо, Міжвідомча комісія з питань національно-патріотичного виховання утворена згідно з постановою Кабінету Міністрів України у 2015 р. У складі комісії – представники громадських патріотичних організацій України, представники Міністерства освіти і науки, Міністерства молоді та спорту, Міністерства інформаційної політики, Міністерства культури, Міністерства фінансів, Держприкордонслужби, Державної служби з надзвичайних ситуацій, Міністерства внутрішніх справ, Нацполіції, СБУ, народні депутати, представники Українського інституту національної пам’яті.
Учасники засідання також обговорили підвищення ефективності реалізації Стратегії національного-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки, затвердженої Указом Президента України від 13.10.2015 р. №580.
Координатор ГС ВОВПО Пустовій Юрій Степанович виступив з пропозицією приділити більше уваги розвитку військово-патріотичного виховання в системі освіти через створення на місцях освітніх ресурсних центрів з військово-патріотичного виховання, підбору фахових викладачів предмету «Захист Вітчизни» та активізації роботи Ради з птань національно-патріотичного виховання при МОН.

За результатами засідання Міжвідомчої комісії були прийняті рішення:
1. Міністерству освіти і науки України рекомендувати:
– підвищити взаємодію і координацію в питаннях розвитку національно-патріотичного виховання з Мінмолодьспортом України;
– визначити відповідальні структури в Міністерстві за координацію напряму національно-патріотичного виховання та реалізацію Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки;
– відновити роботу Ради з національно-патріотичного виховання при МОН;
– розробити план Міністерства з розвитку національно-патріотичного виховання в системі освіти.
– активізувати роботу з реформування системи військово-патріотичного виховання та допризовної підготовки, забезпечивши тісну міжвідомчу взаємодію відповідно до ціннісних орієнтирів та індикаторів ефективності, визначених у Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки.
2. Міністерству освіти і науки України спільно:
– із Мінмолодьспорт, МОУ, МВС, ДПСУ, Нацгвардії, Нацполіції за участю інших заінтересованих органів виконавчої влади та інститутів громадянського суспільства розробити та подати Кабінетові Міністрів України проект плану заходів щодо національно-патріотичного виховання дітей та молоді в системі освіти відповідно до ціннісних орієнтирів та індикаторів ефективності визначених в Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки.
– із громадськістю опрацювати пропозиції з удосконалення роботи з планування, фінансування, реалізації, моніторингу і контролю заходів Міністерства, спрямованих на реалізацію Стратегії національно-патріотичного виховання дітей та молоді на 2016-2020 роки відповідно до ціннісних орієнтирів та індикаторів ефективності, визначених у ній;
– Українському державному центру національно-патріотичного виховання, краєзнавства і туризму учнівської молоді розробити методичні рекомендації з організації та проведення додаткових різновидів Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри “Сокіл” (“Джура”) за окремими напрямами: “Джура-Оборонець”, “Джура-Десантник”, “Джура-Прикордонник”, “Джура-Гвардієць”, “Джура-Поліцейський” з метою впровадженню нових напрямків на місцях.
– відновити практику проходження підготовки на зборах при військових частинах (терміном 5-10 днів) учнів старших класів (ДПСУ);
– запровадити в системі освіти заходи з військово-патріотичного виховання для учнів з 7 класу (ДПСУ);
– перейменувати предмет “Захист Вітчизни” на “Захист України” з ґрунтовним доопрацюванням змістовної частини з урахуванням сучасних підходів у військовій підготовці (ДПСУ);
– продовжити практику окремих щорічних профорієнтаційних військово-патріотичних вишколів на кшталт “Джура-Прикордонник” (як доповнення до Всеукраїнської дитячо-юнацької військово-патріотичної гри “Сокіл” (“Джура”) у системі заходів національно-патріотичного виховання Міністерства молоді та спорту України (ДПСУ);
– запровадити дієві механізми участі експертів з питань національно-патріотичного виховання, в тому числі від національно-патріотичної громадськості та ДУ “Державний інститут сімейної та молодіжної політики”, у формуванні змісту освіти у тому числі під час проведення експертизи нормативно-правових актів, методичних матеріалів і підручників відповідно до ціннісних орієнтирів та індикаторів ефективності, визначених у Стратегії;
– посилити взаємодію з інститутами громадянського суспільства, які провадять діяльність з національно-патріотичного виховання в системі освіти.
3. Обласним, Київській міській державним адміністраціям:
– вчасно і всебічно інформувати молодь про всеукраїнські і міжнародні заходи національно-патріотичного виховання, які здійснюють центральні органи виконавчої влади, зокрема Мінмолодьспорт та всеукраїнські громадські об’єднання відповідного спрямування;
– передбачати кошти в місцевих програмах національно-патріотичного виховання на відрядження учасників від області для участі у всеукраїнських та міжнародних заходах національно-патріотичного виховання.
4. Закарпатській, Івано-Франківській, Львівській, Рівненській, Харківській Хмельницькій, Київській міській держадміністраціям:
– розробити та подати на розгляд відповідним радам місцеві програми з національно-патріотичного виховання дітей та молоді відповідно до ціннісних орієнтирів та індикаторів ефективності визначених в Стратегії.

Попередні події

Всеукраїнський форум “Досвід мужніх України” 2021 року

Україна вже восьмий рік знаходиться в неоголошеній російсько-українській війні, має окуповані території і тисячі загиблих громадян, зокрема свох захисників. І восьмий рік питання національної безпеки і оборони є головним питанням держави.

Читати далі…

Читати далі